Wednesday, June 24, 2009

LEMAHNYA PENDIRIAN PAS.........

Lihat dan renunglah sedalam-dalamnya wajah Datuk Seri Anwar Ibrahim......

Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Haji Hadi Awang sempena Muktamar Tahunan ke 55 parti itu telah melahirkan satu idea untuk membentuk kerajaan Perpaduan antara PAS dan UMNO atas alasan demi kepentingan negara dan idea ini telah mendapat sokongan secara terbuka daripada Nasharuddin,iaitu Timbalan Presiden parti PAS. Sehubungan dengan itu Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat telah mengeluarkan kenyataan keras dengan meminta Timbalan Presiden parti itu meletak jawatan sebagai Ahli Parlimen Bachok sekiranya masih tetap meneruskan pendirian menyokong idea pembentukan kerajaan Perpaduan kerana mendakwa ia bertentangan dengan ketetapan yang dibuat dalam Muktamar PAS.Datuk Nik Abdul Aziz juga mendakwa idea tersebut bukan datang dari PAS tetapi adalah lontaran peribadi Nasharuddin.

Bagaimanapun,Datuk Nik Abdul Aziz telah memberi kenyataan pula dalam akhbar Berita Harian menyatakan persetujuannya terhadap cadangan pembentukan kerajaan Perpaduan dengan berkata "semua usaha kearah cadangan pembentukan kerajaan Perpaduan terbabit mesti dibawa dalam perbincangan parti pada peringkat pusat terlebih dahulu sebelum dibahaskan pada peringkat negeri dan bawa kepada Pakatan Rakyat. Beliau juga berkata "saya setuju tetapi kena ikut saluran, tak boleh kita ketepikan keputusan mesyuarat dengan pandai-pandai seorang sahaja". kenyataan ini dibuat selepas beliau mengadakan pertemuan dengan Penasihat Parti Keadilan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat (PR) semalam menolak idea penubuhan kerajaan perpaduan dengan Umno dan Barisan Nasional (BN) yang dicetuskan oleh Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang. Pada mesyuarat dua jam yang dihadiri pemimpin tertinggi Parti Keadilan Rakyat (PKR), Pas dan DAP di Pejabat Ketua Pembangkang di bangunan Parlimen di sini, Pakatan Rakyat mendakwa idea itu cuma fitnah, tohmahan jahat serta tindakan terdesak Umno untuk menggugat gabungan pembangkang.

Itu lah......mainan politik kotor pembangkang memutarbelitkan fakta demi mencari publisiti murahan.

Di manakah pendirian pucuk pimpinan tertinggi PAS mudah ditarik hidung oleh PKR dan DAP. ? Cakap tak serupa bikin......!


1 comment:

  1. dia ni memang camtu.....

    tengok muka pun dah tau

    maka nasiblah org melayu bila kuasa dan negara berada dalam gemgamannya.

    maka jadilah kita macam sudan........somalia..... iraq......afgan dan sewaktu dengannya......

    ReplyDelete